torsdag 24 mars 2011

utan bilder...

det är så tråkigt med inlägg utan bilder. därför har det dröjt med inlägg här fast att jag har en del att blogga om. hittar nämligen inte laddaren till kamerabatteriet. den måste finnas härhemma men som bortblåst är den. har ärvt den av min bror. kan vara därför den är borta. hans saker försvinner nämligen förbluffande ofta. 




men som sagt utan bilder är tråkigt så jag passar på att göra reklam för en väns fina haklapp, (eller alltså, nu är den jacks men hon har sytt den. jaja, ni förstår). passar utmärkt att äta i den och glad blir man tydligen oxå. har köpt en fin bit vaxduk från 10:egruppen som jag tänkt skulle bli ngt liknande, det går ju åt en o annan när man vill äta själv, men det har inte blivit av än...


har lurat med mig själv på en utmaning oxå: för varje roligt, nytt projekt jag syr måste jag ta ett stort, eller två mindre, projekt ur den gigantiska laga-högen vi har (tror jag räknade till tio av min mans jeans som behöver lagas och fyra-fem av mina klänningar som ska sys om, plus en massa annat smått. ja, ni hör. den behövs verkligen tas tag i!) vet inte om detta kommer ge mig tillfredsställelse över att högen minskar eller ångest så att det inte blir nånting sytt alls, men det är värt ett försök iaf.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar