lördag 12 mars 2011

födelsedagspresent

har sytt en så kallad dagiskasse (känns väldigt inkorrekt av mig som förskollärare att använda detta föråldrade ord. hädanefter kallar jag den för bärväska istället.) inspirerad av den här förstås. fast min utgår från ett örngott som jag klippte ut handtaget i. sydde några detaljer på, ett stort e eftersom flickan som fick den i tvåårspresent börjar på e, en jordgubbsgubbe, och en liten fick inuti med hennes namn sytt på (måste ju utnyttja att den nya maskinen kan sy massa specialsömmar). är särskilt nöjd med de hemmagjorda kantbanden i samma tyg som fodret.






var inte klar förren fram på eftermiddagen så jag fick gå ut och fota vilket var lättare sagt än gjort. vårvindarna blåste friska så de flesta bilder såg ut så här. sen tog batteriet slut precis när jag tagit bilden på insidan. tur!




har även skickat iväg en beställning av näsduksfodral. mamma köpte tre stycken av mig innan jul och gav sina närmaste kollegor som en liten julgåva tillsammans med små värmepåsar. en av kollegorna ville ha fler och beställde sex stycken näsduksfodral. jag fick välja tyger själv men en skulle vara med uggla på. uggletyget är från lagerhaus. köpte ett örngott och visste inte vad jag skulle använda det till men sen har de blivit till små värmepåsar. när jag tänkte köpa mer tyg så var det naturligtvis slut. men så hittade jag det på tradera så nu har jag drygt 120 nya ugglor att sy! bilden blev litesådär. togs i all hast när mamma väntade i hallen. glömmer ofta att ta bilder (tex mammas julgåvor), men det är ju kul o ha.

4 kommentarer:

  1. Flickan E tackar så mycket för sin present. Hoppas kunna packa i den till helgens resa.

    SvaraRadera
  2. Kan jag beställa en bärväska till lille O?

    SvaraRadera
  3. Absolut. Kanske redan har tänkt på det... Vilken färgskala vill han ha? enfärgat, mönstrat, retro, strikt, busigt? en bärgubbe?

    SvaraRadera
  4. Hmmm, kanske i grön skala? Han är ju ganska busig så kanske en busig väska passar? :-)

    SvaraRadera