torsdag 14 juli 2011

systersydag

sommar innebär systerbesök och en systersydag så sydde min stora lillasyster en dyna till deras urbanjunglevagn. den lilla lillasystern var oxå med. hon stickade på en sjal i studentpresentsgarn. kusinerna hjälpte till med mätningarna och skruvande på maskinerna. det fina klövertyget har systern köpt på loppis. jag hade sån tur så att jag fick en snutt. får se vad jag ska sy för ngt fint av det. på själva sydagen sydde jag nya muddar på ett par jack-byxor, en nyckelknippehållare och nästan färdigt den andra av de två kuddarna som ska sitta på bältet i vår vagn. nästan färdigt innebär att när jag skulle sy kantbandet så var det slut. (fast idag så har jack visat tydligt att han inte vill ha axelremmarna utan bara midjebältet så så var det med dem. kanske kommer de ligga i ufo-högen till nästa barn kommer i sittvagnsåldern...)


vi mäter ut för dynan. kusinerna kontrollmäter.





in action på klöverängen. de fina kläderna som kusinen har kommer från uni.
ser fram emot när jack får ärva dem!

bilderna blev antingen så här små eller superstora men jag tror det ska gå och klicka på dem så kan man se dem på ett bättre sätt. dessutom krånglar vår datormus så jag ger upp nu. det blir inte mer än så här den här gången...

3 kommentarer:

  1. finaste systrarna o barnen! kärlek! / Skarva

    SvaraRadera
  2. fint att du hittat hit, vännen!

    SvaraRadera
  3. Hej! Jag fick reda på marknaden genom min kompis gry, men det är ståhl fastigheter som ordnar, de äger husen runtomkring.

    Måste bara säga att jag tycker att det har gått väldigt trögt att vara med där. Folk tittar mest... :/ Bara en liten tanke.

    SvaraRadera