onsdag 18 maj 2011

vagnsdyna

har äntligen fått tummen ur och sytt en dyna till jacks vagn. själva vagnen är väldigt hård och omysig och ngn dyna fanns inte med när vi köpte den. i höstas använde vi fällen och i vinter den åkpåse som fanns med men den började kännas lite varm i vårsolen...

klippte till ett mönster ur ett lakan som jag la direkt i vagnen, sen fixade och trixade jag lite (läs: ganska mkt) och voila - såhär blev det!
  

jag älskar tyget som jag inte längre kommer ihåg var jag fått ifrån. jag ville så gärna mönsterpassa det så att ringarna hamnade i mitten. tyvärr så räckte det precis inte till med den yttersta mönsterrepetitionen så jag fick klippa mitt i tyget - det tog emot lite, men spillbitarna kommer nog till användning de med. det ska till axelremsskydd och har redan blivit en matchande nappsnodd och blöjväska.



baksidan är i svart fleece och dynan är stoppad med vadd i flera lager. och sen svart snedslå runt om. den blev inte helt lyckad överallt men dynan ska ju sittas på, inte tittas på! genomföringarna för bältet gjorde jag som superstora knapphål på frihand. inte så snyggt som jag skulle velat men vid det laget så ville jag mest bara bli klar med den. för att dynan skulle bli lite mer fast och inte så fluffig så sydde jag sömmar som följer mönstret.




sydde en applikation på ett örngott oxå. det gick förvånansvärt bra med tanke på hur litet och snävt örngottet var och hur stor applikationen var. när jag var färdig såg jag att örngottet var ut-o-in! jaja, tur att ngn innan mig varit noggrann och sytt fina sömmar på sitt örngott.




en mkt motvillig modell. fick muta med mobilen...


dagen innan jacks ettårsdag (!) fick han sin första lill-kusin. farmorn och farfarn var där igår och myste och tog med ett litet paket med detta i. i oktober kommer nästa kusinvitamin då min stora lillasyster väntar sin andra plutt. åh, det är så roligt att sy saker till småpluttar och deras mammor. 

3 kommentarer:

  1. Tack för kommentaren på bloggen, nu hittade ju jag hit...

    SvaraRadera
  2. Som jag har provat att kommentera hos dig....säkert 20 gr de senaste veckorna....nu gick det!!!!! vet inte hur du ser ut men vet att du brukar vara i huset brevid....hör din son där bakom häcken ibland.....tack för erbjudandet om kannan men jag säger nejtack!! men titta gärna in nån dag och säg hej.....!!

    SvaraRadera