söndag 13 februari 2011

korvus monedula

korvus monedula heter kaja på latin. fint tycker jag. på engelska heter den jackdaw. det är oxå fint. kafka på tjeckiska...


har sytt min första kajan på över ett år. nr 9. den ska bo tillsammans med kaja nr 3. astrid, som är nästan precis lika stor som jack, behöver nämligen en kaja och nr 3 bor redan hos hennes storasyster agnes.


kaja nr9 och nr6


jack fick sin kaja, nr 6, i julklapp. den sydde jag för över ett år sedan. den har oxå fått en sovsäck så att den inte fryser i den kalla vintern. kajor är ju inte flyttfåglar. sovsäcken har jag bara pimpat med lite applikationer för att dölja vissa, inte så barnvänliga, alkoholrelaterade etiketter som fanns på.var flaskan som var i kom ifrån vet jag ej, bara att jag aldrig i livet skulle köpt ngt så fult. men den kom ju väl till pass nu i kylan.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar