måndag 8 juni 2009

jahaja,

det går inte så bra med mina bilder. nu ligger de i alla fall på en skiva, men den är fortfarande kvar hos mamma o pappa men snart så kanske ni får se ngt av de jag åstadkommit.

i helgen började jag sy en tunika. jag har en svart tunika från Lager 157 som jag älskar. den är så bra modell med fickor på. jag la helt enkelt den gamla tunikan uppe på tyget och klippte runt. nåja så enkelt var det inte eftersom den var vriden och sömmarna inte gick rakt och det dessutom var rynk både över brösten och i ärmarna men efter lite trix så blev det inte så dumt iaf. Inte en precis kopia direkt, men jag har ju aldrig gjort ngt liknande förrut!

jag vågade inte klippa i ngt av mina "riktiga" tyger utan den är i vit lakansväv. som en prototyp kan man säga. har inte riktigt bestämt mig för om den ska fortsätta vara vit (lite nattlinne-känsla på den nu) eller om jag ska färga den. har inte heller bestämt om ärmarna ska få va med eller ej. det blir fint både med och utan. kanske får bli två. fickor ska det bli ialla fall. kanske i något annat tyg...

idag har M och jag varit förlovade i åtta år. han, som inte brukar skämma bort mig med romantik direkt, kom hem med en bukett med röda och vita pioner och rosa stjärnflocka. två av mina favoritblommor! tillsammans med prästkragar som jag har hela trädgården full av. de är underbara vad än häst-vännen säger, så det så!


tillagt senare: här är buketten! andra bilden är tagen efter ngra dagar...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar