torsdag 14 mars 2013

en såld väska

i våras frågade en av Jacks förskolefröknar om jag sydde på beställning. det var strax innan Nora föddes och jag bad att få avvakta lite. senare under våren tyckte jag mig hitta tid och ork (för mig är det inte så lätt. många bloggare med småbarn verkar ha/hitta/ta hur mkt tid för att sy som helst. för mig blir det ofta ett helt oöverkomligt projekt att ens sy ngt litet. antar att det handlar om rutiner och inställning...)

jaja, en väska ville iaf bli sydd och beställdes med längre handtag för att kunna bäras som en axelväska. förlängde bara mitt vanliga mönster men tänker i efterhand att den liksom blev åt fel håll jämfört med axelbandet. nu måste man vrida på väskan, men den är ju ganska mjuk och följsam så det går nog ok. om jag minns rätt (är ju ändå snart ett år sen...) så strök jag på ett ganska tunt mellanlägg för att göra den lite mer stabil.


gärna rött och svart, inte lila var önskemålet. ni som känner mig förstår att det inte var något problem! sydde innerfickan av mitt favorittyg, vera från ikea, i finaste färgställningen svart med röda klöverblommor. (det tyget kräver nog ett helt eget inlägg tror jag bestämt!) en nyckelhållare för att lättare hitta knippan blev det med. den är fastsydd  i innerfickan.



1 kommentar:

  1. If you're trying to burn fat then you have to start following this totally brand new tailor-made keto plan.

    To produce this service, licenced nutritionists, fitness couches, and professional cooks united to provide keto meal plans that are powerful, suitable, money-efficient, and satisfying.

    Since their launch in January 2019, hundreds of individuals have already remodeled their body and health with the benefits a smart keto plan can give.

    Speaking of benefits; in this link, you'll discover 8 scientifically-certified ones given by the keto plan.

    SvaraRadera