fredag 13 april 2012

liten kotte

en natt för en dryg månad sen tittade hon ut, lilla kotten. finast i världen och alldeles hårig. nu sover hon och äter och blir ompysslad av storebror.

 

hade tänkt att sy ett bo till henne, men hann bara sy innerkorven som ska vara runt, för sen kom hon ut, nio dagar tidigt och sen fanns ingen mer tid att sy. tur då att ens syster redan sytt ett bo som inte behövdes till kusinen längre. tack syster.

vill ogärna tycka att kläder är pojkiga eller flickiga. varför ska färger och mönster passa eller inte passa. dumt. storebror har haft många av mina gamla kläder men klänningarna har han inte haft. och nu får jag plocka fram dem. den blårandiga är originalet. den rödrandiga min första julklänning, den rutiga min systers (båda sydda av mamma) och den gula sydde jag häromdan. nästan färdigt. naturligtvis var det slut på kardborrebandet. och ska man ligga på rygg mest hela tiden är ju inte knappar lika bekvämt. den är sydd i ett av mina favorittyger. har det i sju olika färgställningar. många klänningar ska det bli!


inspirerad av den här mobilen och av några fåglar barnen på närmaste skola gjort och hängt i fönstret snabbsydde jag fyra fåglar som ska bli till en mobil. har köpt en sån här hängare med små nypor så man kan hänga egna grejer i.

hoppas att jag kommer hitta tid för att sy lite mer framöver. jag tycker ju att det är roligt!

1 kommentar: