torsdag 13 januari 2011

lite bilder...

inga superbra bilder direkt men man kanske kan se vad det är ändå...




amningskudde från rätt start med nytt fodral i tyg från åhléns.
fast den användes ytterst få gånger till amning.
sittstöd passar den bättre som tycker vi.
under den och barnet, avskuren madrass med fodral av gammalt påslakan.
perfekt att sitta på när golven är kalla och man har lätt för att falla.


tofflor av tovad ullfilt (som av misstag hade tvättats för hårt) efter beskrivning härifrån.
de blev alldeles för långa. jag la nog till mer sömnsmån än jag sen använde...
det var ett test. kanske blir det fler i ett finare material sen.


nyföddskittet. napphållare, värmekuddar (eg till bulor, och kalla tår, men fungerar alldeles perfekt till mjölkstockning!), näsduksfodral, skötväska och snutte med lappar och flärpar att pilla och suga på.
allt i fint tyg "vegetation", design: arne jacobsen för nk.

det var de bilder som hanns med innan solen gick ner och barnet vaknade...

3 kommentarer:

  1. oj va fint, du är produktiv!
    Jo, tänkte bara höra om du var nöjd med dregglisarna? Jag har modifierat mönstret lite, på Elsa så ställde de sig upp litegrann... Har även köpt lite bättre fleece till baksidan så de kanske håller sig snygga lite längre.

    SvaraRadera
  2. Jaha vad tråkigt... var det de turkosa fåren? Jag har inte sytt nåt till Elsa i det än så jag visste inte det. Hm, trist...

    SvaraRadera
  3. Älskar grönt, så det där kollaget ger absolut mersmak.

    SvaraRadera